mandag den 20. maj 2013

Alfabetpuder

Pinsen har budt på hårdt arbejde i haven, specielt for Torben. Vores have er blevet 30% større efter han har fjernet masser af buske og træer - de har kun generet os de sidste 15 år.
Nu venter vi på, at græsset spirer, og at vi kan bygge et værksted. Det vi har nu, er højst to kvadratmeter.
 
Jeg har hjulpet, hvor jeg kunne, men tiden blev også til at lege lidt med serigrafirammer, puder og farver.
 
Min plan har længe været, at lave læringspuder til børnene i den klasse, jeg forhåbentlig skal have næste skoleår - fagfordeling er endnu ikke afsluttet. Det er foreløbig endt med en ALFABETPUDE.
 
Tænker at børn kan sidde og hygge i sofaen med far eller mor og stille og roligt begynde at interessere sig for alfabetet. Senere leges med bogstaver og ord, som senere måske kan staves. 
 
Måske ender det med børnene får en ALFABETPOSE, som de, som bogstavindlæringen skrider frem, kan samle ting i, der begynder med et bestemt bogstav.
 
Det store træ på en af puderne, har jeg faktisk udsigt til fra min terrasse. Træet står på Skanse X i Dybbøl. Det var der vi kæmpede mod tyskerne i 1864 - og den krig Mallebrok døde i.
 
Natsværmeren på en af de andre puder, har siddet og luret på vinduet til mit kontor sidste sommer. Der sad jeg aften efter aften og tog billeder af alle de insekter, som var nysgerrige. Jeg sad selvfølgelig ikke kun og ventede på insekterne, men kameraet stod klar, hvis de skulle komme.
 
Er du interesseret i en af puderne, så koster de 75 kr. Portoen betaler jeg. Inderpuden skal du dog selv købe.
 
Puden er 40x40 cm, silkelook og 100% polyester. Den kan vaskes ved 40 grader.
Send en mail på inkenmarie@gmail.com 
 
 
 











2 kommentarer:

  1. Inken jeg er da fuldstændig dybt imponeret!!! Hvor er det nogle fine billeder du har transformeret til flotte serigrafirammer - og videre!!! HOLD da op :-) :-) Jeg kan se at den laaange kommentar jeg skrev efter dit søde svar til mig i sidste indlæg ikke står der??! Og så kan jeg ikke lade være at tænke om jeg er kommet til at lukke siden inden den havde loadet kommentaren?! Jeg skrev bla. tusind tak for din gavmildhed. Desværre kan jeg se du bor i Sønderjylland, hvilket jeg ikke lige er i stand til at "komme forbi" Til gengæld vil jeg RIGTIG gerne tage dig på ordet og få lov at ringe en dag og blive klogere på det her.... Særligt dét at du laver rammerne "ved køkkenbordet" og ikke i mørkekammer - dét tiltaler mig!! Og når jeg så ser dine fine frembringelser :-) :-) Ahrmennn altså...

    SvarSlet
  2. Jamen Anne-Mette, glæder mig til dit opkald. Du finder mig bare på Krak, ik´? Så kan vi få en kreativ snak:-)
    Knus Inken

    SvarSlet